W świecie nowych mediów, czyli z wizytą na Uniwersytecie Ekonomicznym

NewsyMożliwość komentowania W świecie nowych mediów, czyli z wizytą na Uniwersytecie Ekonomicznym została wyłączona

Dnia 21.04.2016 wybraliśmy się na Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach w celu uczestniczenia w IV Studencko-Doktoranckiej Konferencji „Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej”.
Na początku odwiedziliśmy jedną z 10 nowoczesnych sal komputerowych, w której pokazano nam film, opowiadający o Centrum Nowoczesnych Technologii Informatycznych. Zapoznaliśmy się z szeroką ofertą uczelni. Po krótkiej prezentacji nasi przewodnicy zabrali nas na taras, z którego roztaczał się piękny widok na Katowice. Poznaliśmy dzięki temu uniwersytet z innej strony, nie tylko tej naukowej, ale też rekreacyjnej. Podczas spaceru do serwerowni mijaliśmy świetnie wyposażone sale komputerowe oraz studentów, którzy z nich korzystali. W serwerowni widzieliśmy bardzo drogie klastry serwerowe (2,5 tb RAM) i kilkadziesiąt dysków SSD (każdy po 600 gb). Odwiedziliśmy również nowoczesną bibliotekę wyposażoną w stanowiska do poszukiwania informacji oraz oczywiście mnóstwo półek z książkami. Następnie udaliśmy się do drugiego budynku, w którym mieliśmy okazję porozmawiać z kierownikiem Zespołu Pieśni i Tańca „Silesianie” o tańcu, przygotowaniach do występów, festiwali i konkursów oraz ogólnej działalności grupy.
Sesja I, w której uczestniczyliśmy rozpoczęła się od gościnnej prelekcji pań Ewy Chamczyk i Pauliny Pieńkowskiej z Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina w Warszawie, których tematem wystąpienia był „Chopin bez granic. XVII Międzynarodowy Konkurs Chopinowski w social media„. Prelegentki opowiedziały o organizacji wydarzenia oraz o samych uczestnikach, a także reakcji zwycięzcy na wiadomość o wygraniu konkursu. Zainteresowały nas przygotowania do mistrzostw, dzięki którym możliwe było śledzenie ich w social media, o czym opowiadały organizatorki.

Drugie wystąpienie pt. „Kreowanie wizerunku instytucji kultury w mediach społecznościowych” pani Anny Głowacz z Koła Naukowego „Liderzy Biznesu” Uniwersytetu Rzeszowskiego dostarczyło nam informacji o tworzeniu zewnętrznej perspektywy ukazywania teatrów i oper.

Jako trzecia wystąpiła pani Karolina Michalcewicz również z Naukowego Koła „Liderzy Biznesu” Uniwersytetu Rzeszowskiego, przedstawiając wykład pt. „Kultura w Komunikacji Marketingowej”. Dowiedzieliśmy się, co można zrobić, a czego nie wolno w kreowaniu marketingu i kiedy instytucje kulturowe powinny przeprosić za swoje zachowanie.
Pani Dominika Szymocha z Naukowego Koła Marketingu Meritum Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach wypowiadała się na temat pt. „Operowe potyczki z Facebookiem„. Wystąpienie bardzo nas zaciekawiło, ponieważ zebraliśmy informacje o tym, jak ważny jest profesjonalizm w prowadzeniu fanpage’a promującego instytucję kulturową.
Natomiast ostatnie wystąpienie pt. „Atrakcje kulturalne i turystyczne w geoportalu Województwa Śląskiego (URSIP)” przedstawił pan Piotr Wojnowski ze Śląskiego Centrum Społeczeństwa Informacyjnego. Mieliśmy okazję zobaczyć mapy pełne ciekawych miejsc i wydarzeń w naszym województwie.
Później przyszedł czas na pytania i żywą dyskusję. Cała sesja bardzo pozytywnie nas zaskoczyła! Natomiast prezentacja o Uniwersytecie Ekonomicznym zachęciła do rozważenia podjęcia studiów na wydziale Informatyki i Komunikacji lub Zarządzania. Bardzo dziękujemy organizatorom, zwłaszcza panu dr. Zbigniewowi Spyrze za to, że przez chwilę mogliśmy się poczuć jak studenci.

Klasa IP

Serdecznie zapraszamy do przeglądania galerii zdjęć z wydarzenia.

© IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress