2. dzień Festiwalu Języków Obcych

NewsyMożliwość komentowania 2. dzień Festiwalu Języków Obcych została wyłączona

W kolejnym dniu festiwalu miały miejsce wykłady dla klas drugich licealnych. Podczas pierwszego z nich p. prof. Barbara Czwartos omawiała proces efektywnego uczenia się języków obcych. Uczniowie mogli dowiedzieć się, dlaczego pamięciowe/ mechaniczne uczenie się nie przynosi pożądanych efektów. Ponadto, rozwiązując test, uczniowie mogli określić swój typ uczenia się, do którego będą mogli dostosować strategie i techniki uczenia się. Dodatkowo prowadząca omówiła takie mnemotechniki jak: wizualizacja, technika Loci, akronimy, akrostychy. Każdy zatem mógł dobrać odpowiednią technikę dla siebie, tak aby uczenie się języków obcych przynosiło coraz lepsze wyniki. Na następnej lekcji wykład poprowadziła p. prof. Agnieszka Morawska, która skoncentrowała się na wpływie ruchu i jedzenia na proces zapamiętywania. Mogliśmy się dowiedzieć, co dzieje się z naszym mózgiem, jeśli dieta jest nieodpowiednia. Niestety powoduje to niewłaściwe funkcjonowanie ludzkiego mózgu. Czy wśród niezdrowego jedzenia znajduje się cukier? Czy mózg nie potrzebuje „paliwa” to właściwego funkcjonowania? Podczas wykładu dowiedzieliśmy się, że tak, ale nie w nadmiarze. Zbyt duża ilość słodyczy upośledza funkcjonowanie pamięci!

Drugi dzień festiwalu, to też dzień konkursów, takich jak: Speak Your Mind czyli Powiedz co Myślisz oraz „Mistrz ortografii w języku angielskim”. Organizatorem pierwszego konkursu była p. prof. Aleksandra Kiełtucka. Wzięło w nim udział 10 licealistów w dwóch kategoriach tematycznych: Why read? i Let’s fix schools. Uczniowie przygotowali żywiołowe prezentacje i wykazali się wszechstronnym i gruntownym przygotowaniem tematu, logiczną argumentacją, siłą przekazu i niebywałym obyciem scenicznym. Czeka już na Was czerwony dywan na scenie TED! Dziś dzień św. Walentego, dlatego też tematyce miłosnej poświęcone było dyktando, które pisali gimnazjaliści.

Również klasy 1MAT1 I 1BCH2 nie zapomniały o obchodzonym dziś niemal na całym świecie dniu św. Walentego i poświęciły kilkanaście minut lekcji j. angielskiego na napisanie zabawnych walentynkowych rymowanek. P. prof. A. Ryłek – Kostowska przygotowała popularny wierszyk “Roses are red, violets are blue, sugar is sweet and so are sou, który stał się inspiracją do tworzenia nowych utworów miłosnych. Gratulujemy kreatywności! Podczas prezentacji w języku angielskim, przygotowanej pod czujnym okiem p. prof. K. Tkaczyk, gimnazjaliści mogli też dowiedzieć się o życiu Elżbiety Bawarskiej

Dodatkowo uczniowie mogli zapoznać się z literaturą obcojęzyczną. Obok biblioteki funkcjonuje kącik, w którym można poczytać najwybitniejsze dzieła literatury anglojęzycznej. Natomiast na pierwszym piętrze rozwieszono „literackie pranie” zachęcając do lektury m.in. dzieł niemieckojęzycznych.

Dziękujemy za zaangażowanie. Uczestników konkursów zapraszamy już w najbliższy czwartek na uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród!

Wiersz

Serdecznie zapraszamy do przeglądania galerii z wydarzenia.

© IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress